Glimlachers
Het idee van Glimlachers is ontstaan vanuit onze eigen liefde voor lokaal, sociaal, groen en duurzaam. Zouden we een plek kunnen creƫren waar we het goede, positieve nieuws en mooie initiatieven meer kunnen belichten? Zeker wel, laten we het gewoon doen! En dat verdiende natuurlijk een eigen naam en merk, zo is Glimlachers geboren.
Charmeoffensief in Groningen
Wij willen onze eigen omgeving een beetje mooier maken. Het goede, positieve nieuws en mooie initiatieven meer belichten. Als tegenhanger van alle ellende in de wereld, crises en het veelal negatieve nieuws dat de media beheerst. Uiteraard zijn we niet wars van de ontwikkelingen in de wereld, maar dit krijgt al genoeg aandacht. Gewoon een simpele glimlach verspreiden, daar word je toch blij van?
Een zonnige huisstijl
Het design moet aansluiten op de kernwaarde van Glimlachers: positiviteit! Daarom hebben we gekozen voor mooie zonnige tinten geel in combinatie met zandtonen. De handgeschreven letters benadrukken het vrolijke gevoel en er zit een subtiele knipoog verstopt in het logo. Helemaal passend bij de positieve aard van Glimlachers.
Ruim 1000 glimlachen verspreid door Groningen! ;)
We wilden graag een knallende lancering voor Glimlachers, daarom bedachten we een leuke campagne. Op een zomerse avond in augustus hebben we ruim 1000 glimlachen verspreid door Groningen! Het doel was om een glimlach op te wekken bij mensen die dit tegenkwamen.
De glimlachen waren te vinden op (stads)stranden, beachvolleybalvelden, in zandbakken, speeltuinen en bij bouw- of wegwerkzaamheden. We hebben heel Groningen bestempeld, van noord tot zuid en van west tot oost, geen stukje zand is overgeslagen! Een simpele glimlach kan heel wat teweegbrengen zo merkten we, want we kregen ontzettend veel toffe reacties van voorbijgangers en de media.
Campagne en ludieke actie
Voor een knallende lancering bedachten we de zandstempels om zoveel mogelijk Groningers deze zomer een glimlach te bezorgen. Ter ondersteuning ontwikkelden we een overzichtelijke website in een zonnig design, om de boodschap en het nieuws goed over te kunnen brengen. Vervolgens plaatsten we de eerste berichten op de social accounts.
Gewapend met een stempel en visitekaartjes, in de stijl van Glimlachers, gingen we op pad om zo een indruk achter te laten in Groningen. Het visitekaartje bevatte een QR-code naar de website, om nieuwsgierige voorbijgangers iets meer informatie te geven.
Lokale ondernemers en organisaties
We hebben veel sympathie voor lokale ondernemers, pioniers, mensen die hun kop boven het maaiveld durven uit te steken. Juist die mensen zorgen voor het unieke karakter van een stad of dorp. Deze mensen, organisaties en initiatieven zetten we graag extra in de schijnwerpers.
Hartverwarmende initiatieven in het Noorden
In het Noorden zijn bovendien enorm veel hartverwarmende initiatieven te vinden, van klein tot groot. Daarom zijn we begonnen met een overzicht, dat we graag uitbreiden om ook anderen te inspireren. Samen kunnen we door een kleine bijdrage soms van grote waarde zijn voor elkaar!
Zelf een glimlach gespot?
Stuur een foto met of van de zandstempel naar nieuws@glimlachers.nl of via een DM op Instagram. Worden ze blij van!
Zelf positief nieuws of inspiratie melden?
Graag! Laat het weten en houd de Instagrampagina in de gaten. Alles voor die glimlach! ;)
Een eigen zandstempel laten maken?
Ze kunnen zandstempels laten maken met een eigen ontwerp. Dit wordt verzorgd door De Graveerbroeders.