Een sterk merk is altijd gebaseerd op een goed doordachte merkstrategie
Het is voor ons erg belangrijk om een creatief proces te starten vanuit de merkstrategie van de organisatie. Een sterk merk is altijd gebaseerd op een goed doordachte strategie. We willen graag weten wat een ondernemer beweegt. Kortom, we willen u en uw drijfveren écht leren kennen.
Dromen, durven, doen!
Zo kunnen we een echt verhaal vertellen dat bij uw organisatie past en wordt afgestemd op uw doelgroepen. Alleen dan kunnen wij unieke ontwerpen maken die voor uw merk echt van toegevoegde waarde zijn. In een aantal persoonlijke gesprekken, door onderzoek en één of meerdere brainstormsessies, wordt de strategie voor uw onderneming ontwikkeld. Deze merkstrategie is de leidraad voor al onze uitingen.
Hoe gaan we te werk?
Wij vinden het erg belangrijk om eerst de interne organisatie en het ontstaan ervan te analyseren. Door vervolgens goed te luisteren naar de visie en drijfveren van de ondernemers, kunnen we een op maat gesneden merkstrategie en unieke huisstijl ontwikkelen. Zo kunnen we echt toegevoegde waarde creëren voor uw unieke merk en organisatie. Vervolgens doorlopen deze stappen:
Inhoud strategie
- Interne analyse - Ondernemer & organisatie
- Externe analyse - Omgeving & concurrentie
- Doelgroepanalyse – Wie willen we bereiken?
- SWOT analyse & USP’S - Wat is onze kracht en waar willen we naar toe?
Huisstijl & strategisch plan
- Hoe bereiken we de doelgroepen?
- Een unieke huisstijl
- Inventarisatie en advies offline en online communicatie
- Inventarisatie en advies marketingcampagne
Wilt u graag een merkstrategie voor uw organisatie?
Wilt u meer informatie over onze diensten of producten of wilt u even sparren? Wij maken graag een afspraak om, samen met u, de juiste merkstrategie voor uw organisatie te bepalen en unieke creaties te verzorgen.
Wat is het doel van een merkstrategie?
In de merkstrategie zijn alle onderdelen gericht op het creëren van een unieke huisstijl voor uw merk. In een strategisch plan bepalen we vervolgens de uitgangspunten voor passende offline en online communicatie(middelen) en een onderscheidende marketingcampagne.
Dit zorgt ervoor dat we een unieke nieuwe merkidentiteit kunnen creëren die helemaal past bij uw organisatie en de doelgroepen.
We hebben immers maar één kans om het merk meteen goed neer te zetten en die willen we met glans verzilveren.
Meedenken over uw nieuwe bedrijfsnaam
Wilt u nieuwe naam en/of pay-off voor uw (startende) organisatie? Wij denken graag met u mee! In een brainstormsessie bepalen we samen met u de kernwaarden en de visuele elementen die de naam moet waarborgen. Uiteraard met de doelgroep(en) in ons achterhoofd.
Onze uitgangspunten bij het bedenken van een nieuwe bedrijfsnaam
Een pakkende bedrijfsnaam dient herkenbaar, uniek en onderscheidend te zijn en bovenal eigen te voelen. De naam moet bij voorkeur kort en krachtig zijn en vertellen waar het merk voor staat. Het is heel belangrijk om verwarring te voorkomen en niet de verkeerde indruk te wekken met een naam. Tegelijkertijd mag de naam best een beetje verleiden en/of verrassen. Praktisch gezien checken we uiteraard of de naam taalkundig correct is (ook internationaal) en of de gewenste domeinnamen beschikbaar zijn.
Daagt u ons uit?
Deze ondernemers gingen u voor
De klanten van de Merkstudio zijn veelal MKB bedrijven, zorg-, onderwijs– en overheidsinstellingen. We hebben inmiddels ervaring met zeer uiteenlopende typen organisaties. Van bouwbedrijf en tandartspraktijk tot horeca en verhuisbedrijf. En van scholen en gemeenten tot een woonzorgcentrum en zorgboerderij. Ondanks het feit dat we nuchtere Noorderlingen zijn, kunnen we best zeggen dat we trots zijn op deze resultaten!