Spraakmakende campagnes verhogen merkwaarde
Wij creëren spraakmakende campagnes die mensen en merken laten glimlachen, van een inspirerende bewustwordings- of gedragscampagne tot een wervende activatie- of marketingcampagne. Dagen jullie ons uit?
Slimme en effectieve campagnes
Het idee, de timing en het draagvlak in een organisatie zijn van essentieel belang voor een succesvolle campagne. Zo willen we de specifieke doelgroepen activeren en jullie merk zo breed mogelijk uitdragen. We nemen de uitdaging graag aan om campagnes te creëren, waarin het doel, het merk én de doelgroepen optimaal samenkomen in aansprekende uitingen.
Een specifieke campagnes laten ontwikkelen als:
- activatiecampagne
- bewustwordingscampagne
- gedragscampagne
- marketingcampagne
- wervingscampagne
Ludieke acties verhogen merkwaarde!
Wij zetten guerrillamarketing in om opvallende en onverwachte campagnes te creëren die de aandacht van het publiek trekken. Zo ontwikkelen we ludieke acties die verrassen en jouw merkverhaal op een creatieve manier profileren bij specifieke doelgroepen en de media. Hiermee willen we zoveel mogelijk positieve impact genereren voor jouw merk of boodschap.
Hoe bereiken we de juiste doelgroepen?
Onze campagnes zorgen voor reuring rondom het merk of de boodschap en interactie met de gewenste doelgroepen. Een merk komt zo echt tot leven en onder de aandacht bij potentiële klanten, gasten en ambassadeurs. Aan de hand van een merkstrategie kijken we eerst zorgvuldig naar jullie speelveld (de markt en concurrentie) en bepalen we samen jullie specifieke doelgroepen en onderscheidend vermogen.
Bekijk een aantal voorbeelden:
Glimlachers
Nieuws dat een glimlach opwekt, daar worden we blij van. Om positief nieuws, inspiratie en hartverwarmende initiatieven beter onder de aandacht te brengen hebben we Glimlachers opgezet: een eigen initiatief voor een mooiere wereld. Hierbij ligt de focus op lokaal, sociaal, groen en duurzaam.
Om Glimlachers met een knal te lanceren bedachten we een aansprekende actie: 1200 glimlachen verspreid door heel Groningen. Het kostte ons een zomeravond om ze achter te laten, maar dat deden we met een glimlach.
Bandsma Bultje Top Movers
In 2023 vierde verhuisbedrijf Bandsma Bultje een bijzondere mijlpaal: 100 jaar verhuizen met een glimlach! Om deze unieke gelegenheid te markeren, organiseerden we in 2024 een ludieke actie die niemand in Leeuwarden ontging.
Op het Oldehoofsterkerkhof vormden we samen met de verhuizers van Bandsma Bultje een feestelijke boodschap met meer dan 800 verhuisdozen. Voorbijgangers werden uitgedaagd om te raden hoeveel dozen er lagen en maakten kans op een leuke prijs.
Vooruitkijken maakt een campagne waardevoller
Om maximaal effect te behalen met een campagne is het belangrijk om verder vooruit te kijken. We willen interactiemomenten met de doelgroepen aan elkaar verbinden en optimaal op elkaar afstemmen. Daarom gebruiken we altijd een zorgvuldige campagneplanning.
Zo kunnen alle interactiemomenten zorgvuldig vooruit worden gepland. Daarbij houden we rekening met bijvoorbeeld seizoenen, feestdagen en persoonlijke voorkeuren. Aan de hand van een contentkalender kunnen we specifieke informatie in de juiste volgorde op de juiste kanalen naar buiten brengen.