Pakkende content vertelt jouw verhaal
Het creëren van unieke, eigen content voor jouw website is van groot belang. Wij helpen graag om pakkende content te schrijven vanuit de merkstrategie. Het is belangrijk dat de teksten en het beeldmateriaal jouw verhaal goed vertegenwoordigen. Voor professioneel beeldmateriaal werken we samen met goede fotografen en filmers in de regio.
Hulp bij het schrijven van pakkende content
Het is erg belangrijk om pakkende content te gebruiken op jouw website. De webteksten moeten jouw verhaal goed vertellen en prettig leesbaar zijn. Het is de kunst om teksten zo te schrijven, zoals jullie ze (als team) intern en in een verkoopgesprek ook zouden vertellen. Dit noemen we corporate storytelling. Wij helpen graag om een eenduidig en pakkend verhaal te schrijven dat door iedereen gedragen wordt.
Gebruik altijd unieke foto’s en teksten
Wij raden je aan om altijd eigen foto’s en teksten te gebruiken. Dit maakt jouw verhaal uniek tegenover stockfoto's en ‘geleende’ of door AI gegenereerde teksten. Hiermee vertel je het oprechte en unieke verhaal dat alleen jij als bedrijf of organisatie kunt vertellen. Dit wekt bovendien herkenning en sympathie op bij de lezer.
Jouw klantreis in kaart
Doordat we in de merkstrategie de klantreis goed in kaart brengen, proberen we zo goed mogelijk voorkeuren en keuzegedrag van jouw doelgroepen te bepalen. Echt op hun stoel gaan zitten is erg belangrijk om een goed beeld te krijgen van jouw klanten. Want daardoor kunnen we hen bij ieder contactmoment op de juiste toon aanspreken.
Wat doe je zelf?
Wij geloven dat je zelf het beste kunt vertellen, waar jouw bedrijf of organisatie voor staat. Probeer zo goed mogelijk te beschrijven wat jouw producten en/of diensten inhouden.
Daarnaast ontvangen we graag relevante foto’s en eventuele video’s die aansluiten op de webteksten.
Wat wij doen
We begeleiden je bij het verzamelen van de content. Daarna checken we of het verhaal volledig is en of de informatie begrijpelijk is voor de gemiddelde bezoeker. Daarnaast kijken we of teksten qua spelling en stijl goed opgezet zijn. Ook kijken we mee of de content goed bij de merkstrategie, het ontwerp van de website en de moderne (technische) eisen past.
Hoe gaan we te werk?
De basis goed neerzetten
- We sturen eerst een navigatieplan om de benaming van de menuknoppen en gewenste structuur uit te denken.
- We sturen je een online tekstdocument, waarin je alle gewenste teksten en informatie kunt opnemen.
- We ontvangen graag alle gewenste foto’s en/of video’s voor de verschillende pagina’s in mappen.
Teksten schrijven of redigeren
- Wij schrijven of redigeren de teksten op basis van de merkstrategie.
- Daarbij checken we de spelling en taalkundige opbouw.
- We bewaken de algehele verhaallijn in alle pagina’s.
- We houden rekening met technische eisen vanuit Google.
De website vullen met sprekende content
- We maken de pagina’s aan volgens het navigatieplan.
- We vullen de pagina’s met de aangeleverde teksten, links en andere content.
- We snijden aangeleverde foto’s bij tot het juiste formaat en voegen ze toe aan de website. Hierbij gebruiken we lichtgewicht bestanden voor een optimale laadsnelheid.
Webteksten laten vertalen
Een meertalige website is erg handig, wanneer jouw doelgroepen verschillende talen spreken. En hoewel AI en Google Translate tegenwoordig een eind komen, bewaken wij toch graag de persoonlijke noot in teksten. Wij werken samen met verschillende professionals die jouw teksten kunnen vertalen in het Engels, Duits, Spaans, Frans of een andere taal.
Content-management op de langere termijn
Zodra de website en communicatiemiddelen goed staan, willen we jouw merk of boodschap verder profileren. Dit kan met een spraakmakende campagne, waarin we zaken als social media, direct mailings, Google Ads of blogs inzetten. Middels een contentkalender kijken we verder vooruit, stemmen we uitingen op elkaar af en plannen we ze op het juiste moment.