Glimlachers
Charmeoffensief in Groningen
Wij willen onze eigen omgeving een beetje mooier maken. Het goede, positieve nieuws en mooie initiatieven meer belichten. Als tegenhanger van alle ellende in de wereld, crises en het veelal negatieve nieuws dat de media beheerst. Uiteraard zijn we niet wars van de ontwikkelingen in de wereld, maar dit krijgt al genoeg aandacht. Gewoon een simpele glimlach verspreiden, daar word je toch blij van?
Ruim 1000 glimlachen verspreid door Groningen! ;)
We wilden graag een knallende lancering voor Glimlachers, daarom bedachten we een leuke campagne. Op een zomerse avond in augustus '24 hebben we ruim 1000 glimlachen verspreid door Groningen! Het doel was om een glimlach op te wekken bij mensen die dit tegenkwamen. De glimlachen waren te vinden op (stads)stranden, beachvolleybalvelden, in zandbakken, speeltuinen en bij bouw- of wegwerkzaamheden. We hebben heel Groningen bestempeld, van noord tot zuid en van west tot oost, geen stukje zand is overgeslagen!
Campagne en ludieke actie
Ter ondersteuning ontwikkelden we een overzichtelijke website in een zonnig design, om de boodschap en het nieuws goed over te kunnen brengen. Vervolgens plaatsten we de eerste berichten op de social accounts. Gewapend met een stempel en visitekaartjes, in de stijl van Glimlachers, gingen we op pad om zo een indruk achter te laten in Groningen.
Lokale ondernemers en organisaties
We hebben veel sympathie voor lokale ondernemers, pioniers, mensen die hun kop boven het maaiveld durven uit te steken. Deze mensen, organisaties en initiatieven zetten we graag extra in de schijnwerpers.
Hartverwarmende initiatieven
In het Noorden zijn bovendien enorm veel hartverwarmende initiatieven te vinden, van klein tot groot. Daarom zijn we begonnen met een overzicht, dat we graag uitbreiden om ook anderen te inspireren.
Resultaten in de media
De (lokale) media heeft de actie opgepikt, en stonden we ineens op Sikkom en OOG TV en Goed Nieuws met de stempelactie. Dat was erg mooi om te zien! Maar ook de reacties van mensen op de sociale media waren overweldigend, iedereen was enorm positief. En dat is voor ons echt de kroon op deze campagne voor positiviteit!